Slik kan vi hjelpe deg

Uforpliktende henvendelse

De fleste saker starter med en uforpliktende henvendelse. Her får vi høre om saken i grove trekk. Vi bruker vår erfaring og kompetanse til å svare deg på om det er en sak du bør undersøke nærmere. Du velger selv om i skal bistå med dette, eller om du har behov for å gjøre noen egne undersøkelser.

Oppstart sak

I oppstarten av saken vil en  hovedsakelige ha som mål å få avklart selve saken. Det vil si faktum, rettsregler og potensielle krav. Vi gjennomgår dette sammen så du får kjennskap til dine rettigheter og muligheter.

Fremme krav eller bestride krav

Når vi har avklart saken bistår vi med å fremme krav til motparten, eventuelt bestride krav som er fremmet mot deg av motparten. Dersom det foreligger et ønske om måte og forhandlinger om kravet eller kravene bistår vi med dette.

Forfølge krav rettslig eller forsvare deg mot krav som er rettet mot deg

Dersom vi ikke får løst saken uten domsstolen vil den gjerne bli behandlet rettslig, enten det er du som ønsker å fremme kravet – eller om noen fremmer det mot deg. Vi bistår da med tvisteløsning i domstolsapparat eller andre tvisteløsningsorgan (Forbrukerklageutvalget for eksempel).

Du bestemmer

Det er du som er oppdragsgiver, og som setter rammene for oppdraget. Om du ønsker å prøve din sak i forliksrådet, men ikke i tingretten – så blir et slik. Vi er din rådgiver, og ditt talerør i sakene vi bistår i. Du bestemmer imidlertid selv om du vil følge våre råd, og hvor langt du vil forfølge saken. Vi fra vår side kan velge å kansellere oppdraget – dersom vi opplever at våre råd ikke blir fulgt. I slikt tilfelle vil du alltid få varsel i god tid.

Taushetsplikt og plikt til konfidensialitet

Vi har lovbestemt taushetsplikt ovenfor våre saker og klienter. Vi nevner ikke saken for noen, uten forutgående samtykke fra deg. Vi har og plikt til konfidensialitet -selv om du ikke blir klient av oss. Det betyr at du trygt kan kontakte oss for å drøfte din problemstilling, opplysningen blir værende hos oss – og ingen uvedkommende får tilgang til den. 

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål om hvordan vi kan hjelpe deg kan du kontakte oss på: post@verito.no

 

Kontakt oss

Send en henvendelse i skjemaet under, så vil vi komme tilbake med hva vi kan bistå deg med.

    X
    Kontakt oss